Medium stresset: dyrk denne motion

Hvis du er medium stresset føler du dig typisk træt og har svært ved at tage dig sammen til at lave noget. Motion kan hjælpe dig.

27. november 2013 af Jerk W. Langer

Sådan føles det

Du føler dig træt det meste af dagen og har svært ved at tage dig sammen til at lave noget. Du har mistet gnisten, og dit humør svinger meget. Du er træt af dit arbejde og tager ikke længere initiativ til noget. Om natten har du svært ved at sove.

Det kan du dyrke:


Løb, cykling, svømning, roning, crosstrainer (men kun i et roligt tempo).

Hvorfor?


De rytmiske gentagelser, når du løber, svømmer eller cykler længe, virker meditative, så du vender blikket indad og lader tankerne flyde. Du behøver ikke at træne særlig lang tid, før du mærker effekten, men fortsætter du længe nok, belønnes du med runner’s high, som er en ultimativ tilstand af lykke, der jager al stress væk. Pas dog på med at give den alt for meget gas, for så vender bøtten, og du bliver endnu mere stresset.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor gør du størst indsats for klimaet?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: