Med svømning træner du hele kroppen

Ud over at svømning forbedrer din kondi, er det også godt for musklerne. Du kan vælge svømmestil, efter hvilke muskler du vil styrke eller mixe for at komme hele kroppen rundt.

Crawl

Træner særligt dine arme, bryst, ryg, mavemuskler, hofter og lår.

Sådan får du mest ud af det

Tænk stort og langsomt. Du må hellere lave få, kraftfulde svømmetag end mange sjuskede. Forestil dig, at din albue skal være øverst ved armtagene, sæt hånden lidt skråt i vandet foran dig, stik den dybt og træk så ind mod dig selv.

Brystsvømning

Træner særligt Inder- og yderlår, det øverste af brystet, overarmene samt det øverste af ryggen og anklerne.

Sådan får du mest ud af det

Tag et mindre og smallere armtag end du plejer, som om du rører i vandet. Bøj kun i knæene og ikke i hofterne og flex i fødderne.

Butterfly

Træner særligt mavemuskler, baller, bryst, ryg og skuldre.

Sådan får du mest ud af det

Undgå pause mellem arm- og bentag. Hold benene samlet.

Rygsvømning

Træner særligt alle muskelgrupper i lår, arme, bryst, ryg og hofter.

Sådan får du mest ud af det

Spark med hele benet fra hoften og ned, ikke kun fra knæet og ned. Hold din vrist strakt.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background