4 tips til en god søvn

Lider du af søvnløshed og tankestrømme, der kommer snigende om natten? Få de bedste tips, som sikrer dig en god samvittighed og god søvn.

18. september 2013 af Pia Belftoft Nielsen

1. Dyrk motion

At komme ud at røre dig tvinger dig til at lægge tankerne væk og i stedet mærke din krop. Motion gør dig naturligt træt, så du lettere falder i søvn og slipper for de værste tanker. Om du går, løber, dyrker CrossFit eller yoga, er ligegyldigt.

2. Tag et varmt bad

Hop ned i badekarret, hvis du har et, og nyd duften af æteriske olier og varme, der får kroppen til at slappe af inden sengetid. Det tvinger dig ned i gear og løsner både muskler og hjerne.

3. Ring til en god veninde

Du ved godt, hvem hun er. Den veninde, som altid kan få dig til at grine og vende mundvigene opad, uanset hvor trist du er. Giv hende et kald, eller besøg hende – og tag imod den glæde og de grin, hun giver dig.

4. Kom ned i tempo

Brug 3 min. på at følge dit åndedræt ned i kroppen og gøre det dybere og dybere. Du skal forestille dig åndedrættet hos en trygt sovende baby. Gentag gerne øvelsen om morgenen, inden du begynder på dagens program.

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler