Slip tankerne og sov godt

Er du en af dem, der ligger vågen om natten og tænker over dagens hændelser? I FORM giver dig 10 tips til at slippe tankerne – og søvnløsheden.

Søvnløs kvinde

Løs problemet med 10 gode tips inspireret af bl.a. Chris MacDonald

© iStock

90.000 tanker passerer din hjerne på et døgn, og mange af dem er de samme. Hos nogle kvinder kører tankerne så meget i ring, at de ligger vågne om natten og grubler på alt det, der gik galt i dagens løb.

Men ruminering, som det hedder, når man "tygger drøv" på dagens hændelser, stjæler ikke alene din nattesøvn. Den æder din energi og kan ende med at gøre dig fysisk syg og deprimeret.

Her er 10 tips, som sikrer dig en god samvittighed og god søvn. Hver nat.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background