Hvor hårdt skal jeg træne for at forbrænde fedt?

Jeg træner i et fitness-center for at tabe mig. Hvordan optimerer jeg min træning, så den forbrænder mest fedt?

De fleste vil have gavn af at øge intensiteten gevaldigt. Sprintintervaller er nemlig super effektiv slanketræning. De brænder rigtig mange kalorier af og giver samtidig en tårnhøj efterforbrænding, så du smelter fedt af i flere timer efter din træning.

Fitnesscentrets maskiner egner sig rigtig godt til at lave sprint, da du nemt kan styre tempoet på dem. Hvis du ikke kan drive dig selv til intervallerne, findes der mange holdtimer, der også har indarbejdet boosts af intervaller med høj puls.

Når du skal have en pause fra det højintense, er det derimod en god idé at træne lidt længere tid ad gangen med en lavere puls. Du kan fx vælge en længere tur på løbebåndet, mens du ser lidt tv.

Hård træning som fx 20-30 min. med ret høj fart/intensitet forbrænder også mange kalorier, men træningen kan til gengæld gøre dig skrupsulten. Det øger risikoen for, at du spiser alle de forbrændte kalorier efter træning – og så er du jo lige vidt.

Fitness-hold med intervaltræning

Fælles for disse holdtimer er, at de indeholder sekvenser med knaldhård sprint-lignende træning, der får pulsen helt op at ringe.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background