3 måder at forbrænde kalorier på - uden at skulle i fitnessscenter

Kniber det af og til med at komme afsted til træning? Fortvivl ej. Der er masser af andre måder at forbrænde kalorier på i hverdagen.

Kvinde går på trapper

Indimellem føles det som om, at der er meget langt hen til fitnesscentret. Men det betyder jo heldigvis ikke, at du ikke kan træne på andre måder.
Tjek bare vores tre alternative måder at forbrænde kalorier på.

1. Start dagen aktivt

Sæt forbrændingen i vejret ved at være aktiv, inden du indtager dagens første måltid. Løb en kort tur, lav øvelser på gulvet eller gå en rask tur i den friske luft. Derved booster du din forbrænding og energi fra morgenstunden.

2. Flet motion ind i dine pauser

Udnyt pauserne i din hverdag til at være aktiv. Der er faktisk en del kalorier at hente, hvis du skifter stillesiddende pauser ud med eksempelvis at gå op og ned af trapperne i opgangen. Eller rejser dig op, hver gang du taler i telefon – både på job og privat. Du kan forbrænde helt op til 100 kalorier på 10 minutter, så op og afsted med dig!

3. Træn kort og hårdt

Hvis både tid og motivation er knap, så reducér træningstiden. Hvis du er vant til at træne i 30 min., kan du godt reducere tiden til 10 min. Men du skal give den fuld gas i samtlige minutter. Til gengæld er det hurtigt klaret!

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background