3 måder at forbrænde kalorier på - uden at skulle i fitnessscenter

Kniber det af og til med at komme afsted til træning? Fortvivl ej. Der er masser af andre måder at forbrænde kalorier på i hverdagen.

Kvinde går på trapper

Indimellem føles det som om, at der er meget langt hen til fitnesscentret. Men det betyder jo heldigvis ikke, at du ikke kan træne på andre måder.
Tjek bare vores tre alternative måder at forbrænde kalorier på.

1. Start dagen aktivt

Sæt forbrændingen i vejret ved at være aktiv, inden du indtager dagens første måltid. Løb en kort tur, lav øvelser på gulvet eller gå en rask tur i den friske luft. Derved booster du din forbrænding og energi fra morgenstunden.

2. Flet motion ind i dine pauser

Udnyt pauserne i din hverdag til at være aktiv. Der er faktisk en del kalorier at hente, hvis du skifter stillesiddende pauser ud med eksempelvis at gå op og ned af trapperne i opgangen. Eller rejser dig op, hver gang du taler i telefon – både på job og privat. Du kan forbrænde helt op til 100 kalorier på 10 minutter, så op og afsted med dig!

3. Træn kort og hårdt

Hvis både tid og motivation er knap, så reducér træningstiden. Hvis du er vant til at træne i 30 min., kan du godt reducere tiden til 10 min. Men du skal give den fuld gas i samtlige minutter. Til gengæld er det hurtigt klaret!

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background