7 minutter til en afslappet krop

Er du lidt stresset, går du og spænder lidt i ryg og skuldre eller trænger du bare til lidt afslappende mig-tid, så kast dig ned på gulvet og prøv denne øvelse. Du får det så godt......

17. juli 2013 af I FORM

Yoga-øvelsen "Liggende twist" smidiggør hele din rygsøjle og løsner op for spændinger i skuldrene. 


Øvelsen kan laves hele dagen, men er især perfekt om aftenen, inden du skal sove. Prøv selv og mærk, hvordan velværet spreder sig i din krop.

Sådan gør du:

  • 1. Lig på ryggen - gerne på en yogamåtte.
  • 2. Sæt venstre fod på højre knæ og rul knæet mod højre, så du ligger på højre hofte.
  • 3. Løft og drej derefter brystkassen modsat, så venstre skulder kommer i gulvet.
  • 4. Hold skulderen i gulvet mens du med højre hånd blidt trækker det bøjede knæ mod gulvet.
  • 5. Træk vejret roligt og hold stillingen mellem 5-10 åndedrag.
  • 6. Gentag øvelsen til den anden side.
  • 7. Lig derefter 5 minutter på ryggen med lukkede øjne og afspænd hele kroppen.

Yoga er godt for både krop og sjæl. Her finder du effektive yogaøvelser til begyndere og øvede.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvad forhindrer dig oftest i at træne?


I FORM anbefaler