Brug formlen til at estimere din maks-puls

Ny formel til kvinder: Tjek din max-puls

Hvis du har regnet din max-puls ud efter den “gamle” formel: “220 slag minus din alder”, så har du måske estimeret den alt for højt.

14. oktober 2012 af I FORM

Det siger amerikanske forskere, der efter at have testet 5400 kvinder har fundet frem til, at den traditionelle formel er mest præcis for mænd, mens den generelt giver kvinder en for høj max-puls.

De har derfor fundet frem til en anden formel, som skulle være mere præcis. Prøv den her, men vær opmærksom på, at max-pulsen er meget individuel. En fysisk test giver det bedste og mest præcise mål, du kan få.

Sådan kan du beregne din maksimale puls

Ny metode (for kvinder)

Max-puls = 206 - (80 % af din alder)
Eks. med en kvinde på 30 år: 206 - (0,80 x 30) = 206 - 24 = 182 slag/min.

Gammel metode (primært for mænd)

Max-puls = 220 - din alder
Eks. med en kvinde på 30 år: 220 - 30 = 190 slag/min.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: