Kvinder i træningstøj

Med én eller flere løbemakkere er der også mulighed for fælles hygge efter træning.

© iStock

Derfor gavner det dig at have en løbemakker

Det har enorm betydning for dine løbsresultater, hvis du finder en løbemakker. Se bare her!

24. august 2017 af Maria Albøg Jespersen

En slankere krop, markerede muskler, stærkere knogler og et højere energiniveau. Du ved allerede, at der er mange sunde fordele ved at få kridtet løbeskoene et par gange om ugen. Men faktisk kan det gavne dit løb endnu mere, hvis du også finder en makker at træne med. Her får du fire gode grunde til at blive en del af et løbefællesskab.

GODT TILBUD: Lige nu får du en lækker, langærmet træningstrøje fra Craft - perfekt til alt fra raske gåture til styrketræning og løb - og 4 numre af I FORM for KUN 149 kr. + 49,50 i porto og eksp. (i alt 198,50 kr.).

1. Du kommer af sted

Når der står nogen og venter på dig, er det sværere at skippe træning, når regnen siler ned, og sofaen virker mere tillokkende, for du vil med garanti blive konfronteret med dit pjækkeri bagefter.

2. Du får opbakning

En hånd på ryggen i krævende terræn, et par opmuntrende ord, når ruten føles uendeligt lang og en high five, når I er færdige. Opbakning fra din makker kan motivere dig og (måske) få dig til at glemme din frustration, når benene er ved at være trætte, og du egentlig har mest lyst til at vende snuden hjemad. 

Find mere motivation i vores løbeprogrammer her

3. I kan presse hinanden

Der er større sandsynlighed for, at tempoet holdes oppe, da du formentlig vil have sværere ved at indrømme, at du ikke kan følge med. Især under intervaltræning er det godt at være flere, fordi det falder dig mere naturligt at give den maksimal gas, når der er nogle at holde trit med.

4. I kan forbedre jer sammen

Ved at sammenligne jeres løbstider kan I både komme til at løbe længere og hurtigere. Ifølge et amerikansk studie er der nemlig noget, der tyder på, at især løbere, der sammenligner deres løbedata i virtuelle netværk, har en positiv effekt på deres venners løbspræstationer.

Kilder: health.com, arkiv m.fl.   

Sådan kommer du ALTID ud at løbe

Egentlig er du typen, der løber, men lige i dag har du faktisk ondt i hovedet, og i går var du superstresset. Men i morgen SÅ starter du - hvis det altså ikke lige regner…..

Spænder dine dårlige undskyldninger ben for dine løbedrømme, så har vi et forslag til dig.

For det første; Motion er ikke noget, du gør MOD dig selv, men FOR dig selv. Manglende energi, hovedpine og stress forsvinder ikke efter en aften på sofaen. Men en rask løbetur rundt i kvarteret med frisk luft i ansigtet og din yndlingsmusik i ørerne giver dig et pusterum, der er dit helt alene. Her kan du lade batterierne op og slippe dagens bekymringer - og du behøver ikke løbe et halvmarathon for at mærke effekten.

For det andet; Kan du kun løbe på vindstille, solbeskinnede dage, er der ikke mange løbedage på vores breddegrader. Så husk, at der findes ikke dårligt vejr, kun dårlig påklædning og lige nu får du en træningstrøje fra Craft sammen med 4 numre af I FORM for kun 149 kr. + 49,50 i porto (i alt 198,50 kr.).

Ja tak, jeg vil i gang med at løbe nu!

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler