10-20-30 metoden: Opvarmning

Det er vigtigt at varme godt op, før du begynder på 10-20-30-træningen.

Spurterne i 10-20-30-træningen kan være hårde for musklerne, som derfor skal være varme, før du går rigtigt i gang. Du kan eventuelt gennemføre opvarmningen på vej hen til det sted, hvor du vil lave 10-20-30-træningen.

Sådan gør du

  • Start med at løbe 2-3 minutter i et roligt tempo
  • Løb derefter 3-4 minutter i moderat tempo
  • Lav høje knæløft, hæl-spark, armsving og andre øvelser, der løsner op i kroppen, i 2-3 minutter
  • Løb til sidst et eller to stigningsløb, hvor du gravidst øger tempoet i løbet af 30-50 meter.
  • Opvarmningen skal bruges de steder i programmerne, hvor der står ’Almindelig 10-20-30-opvarmning’.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background