10-20-30 metoden: Opvarmning

Det er vigtigt at varme godt op, før du begynder på 10-20-30-træningen.

Spurterne i 10-20-30-træningen kan være hårde for musklerne, som derfor skal være varme, før du går rigtigt i gang. Du kan eventuelt gennemføre opvarmningen på vej hen til det sted, hvor du vil lave 10-20-30-træningen.

Sådan gør du

  • Start med at løbe 2-3 minutter i et roligt tempo
  • Løb derefter 3-4 minutter i moderat tempo
  • Lav høje knæløft, hæl-spark, armsving og andre øvelser, der løsner op i kroppen, i 2-3 minutter
  • Løb til sidst et eller to stigningsløb, hvor du gravidst øger tempoet i løbet af 30-50 meter.
  • Opvarmningen skal bruges de steder i programmerne, hvor der står ’Almindelig 10-20-30-opvarmning’.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background