Rygsmerter kan gås væk

Du behøver ikke nødvendigvis bruge timer på møjsommelige træninsgøvelser, hvis du døjer med ondt i ryggen. Faktisk kan en rask gåtur give dig de samme resultater.

Ondt i ryggen? Snup en rask gåtur

Døjer du med ondt i ryggen, behøver du ikke nødvendigvis at knokle med lange øvelsesprogrammer – det kan være lige så effektivt at gå en tur.

Det konstaterer forskere efter at have sammenlignet gangtræning med træningsøvelser og traditionel fysioterapi mod rygsmerter.

Alle tre typer behandling førte til lige store forbedringer, og forskerne understreger derfor, at helt almindelig gang kan være et effektivt middel mod en øm ryg.

Sådan går du rygsmerterne væk

En rask gåtur et par gange om ugen kan altså kurere din ømme ryg lige så effektivt som langsommelig genoptræning – og blot 20-40 min. ad gangen er nok. Ifølge forskning giver gåturene nemlig den samme slags træning, som hvis du lavede målrettede og avancerede øvelser i en maskine.

Simplere bliver det ikke at komme dine rygsmerter til livs – og som sidegevinst får du endda et stærkere immunforsvar og et lavere blodtryk – og så tænker du klarere.

LÆS OGSÅ: Hvordan føles hold i ryggen?

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background