Ondt i ryggen? Snup en rask gåtur

Rygsmerter kan gås væk

Du behøver ikke nødvendigvis bruge timer på møjsommelige træninsgøvelser, hvis du døjer med ondt i ryggen. Faktisk kan en rask gåtur give dig de samme resultater.

26. maj 2015 af I FORM

Døjer du med ondt i ryggen, behøver du ikke nødvendigvis at knokle med lange øvelsesprogrammer – det kan være lige så effektivt at gå en tur.

Det konstaterer forskere efter at have sammenlignet gangtræning med træningsøvelser og traditionel fysioterapi mod rygsmerter.

Alle tre typer behandling førte til lige store forbedringer, og forskerne understreger derfor, at helt almindelig gang kan være et effektivt middel mod en øm ryg.

Sådan går du rygsmerterne væk

En rask gåtur et par gange om ugen kan altså kurere din ømme ryg lige så effektivt som langsommelig genoptræning – og blot 20-40 min. ad gangen er nok. Ifølge forskning giver gåturene nemlig den samme slags træning, som hvis du lavede målrettede og avancerede øvelser i en maskine.

Simplere bliver det ikke at komme dine rygsmerter til livs – og som sidegevinst får du endda et stærkere immunforsvar og et lavere blodtryk – og så tænker du klarere.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvad forhindrer dig oftest i at træne?


I FORM anbefaler