Skåler i rødvin
© iStock

Sådan holder du dig alkoholfri i januar

Det behøver faktisk ikke være svært at holde en alkoholfri måned.

2. januar 2017 af Anna Sjøstrøm

Indimellem kan vi alle have brug for en periode uden alkohol, hvor kroppen får lov til at få lidt fri for de skrappe drikke. Men selvom det virker som en simpel plan, så er det ikke helt så let. Derfor har vi sørget for en liste, der klæder dig bedst muligt på til udfordringerne undervejs.

1. Forvent at skulle stå imod pres fra venner og familie

Overraskende nok er irriterende spørgsmål fra venner og familie en af de største udfordringer ved at holde sig fra alkohol. Men husk på, at de formentlig bare er lidt misundelige på din ansvarlige beslutning.

2. Forbered dine argumenter

Når spørgsmålene kommer, skal du have svar klar. Læg vægt på, at det er DIN beslutning – altså at du har vurderet, at det havde DIN krop brug for. Så bliver det ikke belærende over for andre. 

3. Mind dig selv om dit mål

Når drinksene eller de kolde øl frister allermest, så mind dig selv om, hvorfor du tog denne beslutning. Husk også, at det jo ikke er en beslutning, du har taget for resten af dit liv. Du kan godt!

4. Få støtte fra ligesindede

Du har helt sikkert også venner, der synes, det er sejt og gerne bakker dig op i din beslutning. Brug dem før, under og efter, så du ikke føler dig alene om beslutningen om en alkoholfri periode.

5. Insister på at købe dine egne drikkevarer

Er du endt i en festlig situation, hvor dine venner skiftevis køber drikkevarer til hinanden, så insister på at købe dine drikkevarer selv. Så slipper du for at gøre opmærksom på, at du blot skal have en cola ved hver runde.

I FORM anbefaler:

Boost din sundhed med et aktivitetsur

Vil du gerne være sundere og have mere energi i 2019? Så er et aktivitetsur vejen frem. Se her, hvorfor et aktivitetsur med skridttæller og søvnmåler kan blive en af de bedste investeringer, du nogensinde har foretaget i din egen sundhed.

Et aktivitetsur som dette fra Active Fit kan virkelig booste din sundhed – bl.a. fordi du bliver top-motiveret til at bevæge dig mere og gøre noget ved din søvn.

Undersøgelser viser, at en skridttæller virker næsten magisk motiverende. I amerikanske forsøg har alene det at bruge en skridttæller fået folk til at gå omkring 1,5 km mere hver dag! Med den gavnlige side-effekt at både deres blodtryk og vægt faldt markant.

Få aktivitetsur med skridttæller og søvnanalyse til rabat-pris!

Lige nu kan du få et aktivitetsur, der både tæller skidt og måler din søvn og puls, til favorit-pris sammen med dit nye I FORM-abonnement. Aktivitetsuret Active Fit Tracker kan alt det, du har brug for, hvis du vil være sundere og mere aktiv i 2019:
  • Skridttæller – tæller alle dine skridt – hele dagen.
  • Søvnmåler – fører dagbog over, hvor meget du får sovet og tæller timer med dyb og let søvn.
  • Pulsmåler – tjekker og husker din puls døgnet rundt.
  • Kalorietæller – regner løbende ud, hvor meget dine aktiviteter har forbrændt.
  • Notifikationer – uret vibrerer diskret, når du får et opkald, SMS eller notifikation på din mobil.
  • Inaktivitetsalarm – uret kan indstilles til at vibrere, når du har siddet stille for længe.
  • Almindeligt ur – med alarmfunktion, i enkelt og feminint design og behageligt at have på.
  • Nem app – få overblik i app'en, som giver dig oversigt over dine aktiviteter, søvn og puls – dag for dag, uge for uge og måned for måned.

Active Fit Trackeren har en værdi af 700 kr. Men du kan få den til stærkt nedsat pris sammen med hele 4 numre af Danmarks bedste sundhedsmagasin, I FORM, for kun 149 kr. + 49,50 i porto og ekspedition. Du sparer 861 kroner!

SE TILBUD: Active Fit Tracker + 4 numre af I FORM for kun 149 kr. + 49,50 i porto.

VIDEO: Se din nye Active Fit Tracker i funktion:

Active Fit Tracker holder styr på både din aktivitet og din søvn. Synkroniser den nemt via bluetooth med den medfølgende mobil-app. Så har du hurtigt overblik og en komplet dagbog over din sundhed.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler