Sådan erstatter du brød, pasta og ris - og sparer masser af kalorier

Brug squashskiver i stedet for lasagnepladser og byt risen ud med findelt blomkål. At spise grønt i stedet for stivelse er genialt, hvis du vil tabe dig. Du sparer masser af kalorier og får godt med mættende kostfibre.

Flotte arme på 8 uger
1. Sådan erstatter du brød, pasta og ris - og sparer masser af kalorier
1. Sådan erstatter du brød, pasta og ris - og sparer masser af kalorier

Der er ingen grund til at droppe dine yndlingsretter, selv om du er på kur. Tricket er bare at skifte stivelsen ud med grønsager. Fx. kan du erstatte spaghettien med fintrevet squash og på et øjeblik spare dig selv for masser af kalorier. Og så smager det oven i købet godt!

PASTA:

Erstat med revet squash (husk at vrid det for væske inden brug), fint snittet spidskål, fint snittet rødkål, fintsnittet hvidkål, fintsnittet rosenkål, baby spinat eller fintsnittet salat.

RIS:

Erstat med blomkål eller broccoli, som er blevet findelt i foodprocessoren.

BRØD:

Til sandwich, burgere eller håndmadder: Erstat med squash skåret på langs.

WRAPS:

Erstat med blade fra spidskål, hvidkål eller anden kål.

LASAGNEPLADER:

Erstat med stegte auberginer, svampe eller squash.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background