Sådan erstatter du brød, pasta og ris - og sparer masser af kalorier

Brug squashskiver i stedet for lasagnepladser og byt risen ud med findelt blomkål. At spise grønt i stedet for stivelse er genialt, hvis du vil tabe dig. Du sparer masser af kalorier og får godt med mættende kostfibre.

5. april 2013 af I FORM-redaktionen

Der er ingen grund til at droppe dine yndlingsretter, selv om du er på kur. Tricket er bare at skifte stivelsen ud med grønsager. Fx. kan du erstatte spaghettien med fintrevet squash og på et øjeblik spare dig selv for masser af kalorier. Og så smager det oven i købet godt!

PASTA:

Erstat med revet squash (husk at vrid det for væske inden brug), fint snittet spidskål, fint snittet rødkål, fintsnittet hvidkål, fintsnittet rosenkål, baby spinat eller fintsnittet salat.


RIS:

Erstat med blomkål eller broccoli, som er blevet findelt i foodprocessoren.

BRØD:

Til sandwich, burgere eller håndmadder: Erstat med squash skåret på langs.

WRAPS:

Erstat med blade fra spidskål, hvidkål eller anden kål.

LASAGNEPLADER:

Erstat med stegte auberginer, svampe eller squash.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvilket sundt råd har du sværest ved at følge?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: