Hvad er sundest? Rejer eller muslinger?

Indholdet af næringsstoffer varierer en del, afhængigt af hvad du vælger, og går du efter den største proteinbombe, er der en tydelig forskel på de to typer skaldyr.

SKALDYR

Rejer og muslinger er en fortrinlig kilde til protein. Og modsat kød og mejeriprodukter går skaldyrenes proteiner hånd i hånd med de hjertevenlige omega-3-fedtsyrer. Samtidig er skaldyrene en fortrinlig kilde til jod, som indgår i kroppens stofskiftehormon. Indholdet af næringsstoffer varierer dog en del, afhængigt af hvad du vælger, og går du efter den største proteinbombe, er der en tydelig forskel på de to typer skaldyr.

Har du for meget fedt på kroppen? Tjek din fedtprocent her.

Konklusion

Rejerne indeholder markant mere protein end muslingerne. Derfor er de det perfekte valg, hvis du ønsker at slanke dig og sætte forbrændingen i vejret, eller hvis du vil tilgodese musklernes restitution oven på hård træning. Samtidig er der, på trods af det lavere fedtindhold, mere omega-3 i rejerne. Muslingernes primære force er deres indhold af mineraler, nemlig jern, jod og selen.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background