5:2-kuren vs. almindelig kcal.-slankekur

Har du også svært ved at forstå 5:2-kurens virkning vs. en almindelig kalorie-slankekur? I FORM opremser her de to kures styrker og svagheder.

Hvordan vil du helst tabe dig? Ved kun at spise 500 kalorier pr. dag to dage om ugen eller ved at undvære 600 kalorier hver dag?

Fordele

  • 5:2-metoden

I fem dage skal du ikke tænke i kalorier, men skal blot udvise almindelig sund fornuft.

Fastedagen er til at overskue, for du ved, at du allerede i morgen må spise normalt igen.

Kredsløb og hjerne reagerer meget positivt på faste.

Det er hurtigt og nemt at sammensætte de passende 250 kcal-måltider.

Den utraditionelle strategi kan give ny motivation.

  • Slankekur med kalorietælling

Du kan spise stort set, som du plejer, blot du tager hensyn til portionstørrelsen.

Måltidsrytmen med tre hovedmåltider og to-tre mellemmåltider ligner en almindelig hverdagsrutine.

Find alt om slankekure her

Ulemper

  • 5:2-metoden

Du kan godt risikere at føle dig meget sulten på fastedagene. De kræver nogen tilvænning.

På fastedagene er det vanskeligt at spise sammen med familie, kollegaer og venner.

  • Slankekur med kalorietælling

Det kan være svært at holde styr på kalorierne. Du er nødt til at følge en fast plan eller et kalorietællingssystem.

Hver eneste dag står i kalorietællingens tegn. Medmindre du indlægger fridage, der så til gengæld koster på resultaterne.

Mest læste lige nu

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background