Kriger II

Fra sommerfuglen skal du op i Kriger II og øve dig i at holde balancen.

Sådan laver du Kriger II

  • Stå med højre fod forrest og pegende frem. Venstre fod skal langt tilbage på måtten med foden parallelt med enden af yogamåtten.
  • Ræk armene ud til siderne parallelt med måtten, og bøj ned i det højre ben, så låret er vandret.
  • Pres fødderne i gulvet og mod hinanden.
  • Sørg for at presse ned igennem fodens fire hjørner og ikke tæerne.
  • Skru højre balle ind under dig, så halebenet peger ned, og træk samtidig forreste knæ ud mod højre, så knæet ikke falder ind. Det skal pege samme vej som tæerne.
  • Stræk det bageste ben helt ud, så venstre hofte bliver skudt tilbage, og mærk, at det nu er endnu mere udfordrende at holde højre balle under dig og knæet på plads.
  • Bliv i stillingen i 3-6 åndedrag, og gentag den så med venstre ben forrest.

Se hvordan du laver øvelsen her

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background