Duen

Fra high lunge skal du ned på alle fire og lave yogaøvelsen duen. Dette er sidste del, inden du skal prøve kræfter med øvelsen twisted sister.

2. oktober 2015 af Louise Fjendbo

Sådan laver du duen

  • Fra High Lunge med twist sæt hænderne i gulvet, og kom ned på alle fire.
  • Før højre fod frem, og placer foden bag venstre hånd. Læg højre knæ i gulvet ud til højre side, så knæet stikker uden for hoften mod højre.
  • Skub venstre ben langt tilbage, og underbøj den bagerste fod. Pres begge knæ i gulvet og mod hinanden, og mærk, at hoften løfter sig.
  • Pres højre fods tæer i gulvet. Brug det løft til at trække halebenet ned mod gulvet og suge maven ind og op.
  • Løft brystbenet op, og træk skuldrene tilbage ind mod rygsøjlen, mens du holder mave og ben aktive. Placér fingerspidserne i gulvet.
  • Send din opmærksomhed og dit åndedræt dybt ned i lår og hofte, så du inviterer bindevævet til at give slip og ikke spænde op i modstand.
  • Hvis du kan, kan du lægge dig ned ud over dit højre ben og rette fokus mod dit åndedræt i denne position.
  • Træk vejret her 3-5 gange, og gentag øvelsen til den anden side.


Se hvordan du laver duen her

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler