Siddende twist

Denne yoga-øvelse strækker ryg og hofter, så du bliver mere rank, kan trække vejret dybt samt opnå velvære og energi i krop og sjæl.

Siddende twist, kvinde laver yoga

Siddende twist

Strækker ryg og hofter, så du bliver mere rank og kan trække vejret dybt.

Sådan gør du- Sid i skrædderstilling, så skinnebenene krydser hinanden

  • Sørg for, at vægten er ligeligt fordelt på ballerne, og hold hoved, nakke og rygsøjle på linje. Slap af i fødder og lår
  • Placér højre hånd i underlaget bag dig, og venstre hånd på ydersiden af højre knæ
  • På en indånding løfter og forlænger du op gennem rygsøjlen og toppen af hovedet, på en udånding roterer du lidt mod højre. Lad drejningen ske fra maven, og sug navlen ind, samtidig med at du trækker vejret roligt.

Hold længden på rygsøjlen, og bliv i stillingen i 5-10 fulde åndedrag, inden du twister til den anden side.BegyndertipEr du ikke så smidig i hofterne, så sæt dig på et fast sammenfoldet tæppe eller en sammenrullet måtte.

    Mest læste lige nu

    Sund hele sommeren med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
    Læs mere om I FORM digital

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge

    Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

    TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

    Newsletter background