Træt af løb? Prøv 5 fede træningspas

Løb er godt for mange ting, men hvis du hader det, bliver det svært at gøre til en god vane. Prøv i stedet disse fem træningspas, som giver samme udbytte som 5 kilometers løb.

4. oktober 2016 af Michelle Kristensen

Hånden på hjertet: Hader du at løbe? Er svaret ja, så lad være - og slut fred én gang for alle med, at løb bare ikke er dig. I stedet kan du kaste dig over disse 5 træningspas, som du sikkert synes er langt sjovere, og hvor du får samme sundhedseffekt som ved en 5-km's løbetur.

Få samme gevinst som ved 5 km løb

Længere levetid Folk, der løber ca. 5 km 3 gange om ugen, lever 5 år mere end dem, der ikke løber. Du kan opnå samme gevinst ved at træne i 30 min. med høj puls 3 gange om ugen.

Øget forbrænding Hvis du vejer 65 kg, vil du på en 5-km's løbetur forbrænde omkring 325 kcal. Det svarer næsten til 1½ Marsbar. Du kan opnå samme gevinst med artiklens 5 træningspas: svømning (35 min.), styrketræning (40 min.), crosstrainer (35 min.), gang (45 min.) + swings og cykling (30 min.) 

Stærkere knogler Løb belaster knoglerne, hvilket gør dem stærkere. Du kan opnå samme gevinst med crosstrainer, styrketræning eller gang + swings. Cykling og svømning styrker ikke knoglerne, så her skal du supplere med styrketræning.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler