Træt af løb? Prøv 5 fede træningspas

Løb er godt for mange ting, men hvis du hader det, bliver det svært at gøre til en god vane. Prøv i stedet disse fem træningspas, som giver samme udbytte som 5 kilometers løb.

4. oktober 2016 af Michelle Kristensen

Hånden på hjertet: Hader du at løbe? Er svaret ja, så lad være - og slut fred én gang for alle med, at løb bare ikke er dig. I stedet kan du kaste dig over disse 5 træningspas, som du sikkert synes er langt sjovere, og hvor du får samme sundhedseffekt som ved en 5-km's løbetur.

Få samme gevinst som ved 5 km løb

Længere levetid Folk, der løber ca. 5 km 3 gange om ugen, lever 5 år mere end dem, der ikke løber. Du kan opnå samme gevinst ved at træne i 30 min. med høj puls 3 gange om ugen.

Øget forbrænding Hvis du vejer 65 kg, vil du på en 5-km's løbetur forbrænde omkring 325 kcal. Det svarer næsten til 1½ Marsbar. Du kan opnå samme gevinst med artiklens 5 træningspas: svømning (35 min.), styrketræning (40 min.), crosstrainer (35 min.), gang (45 min.) + swings og cykling (30 min.) 

Stærkere knogler Løb belaster knoglerne, hvilket gør dem stærkere. Du kan opnå samme gevinst med crosstrainer, styrketræning eller gang + swings. Cykling og svømning styrker ikke knoglerne, så her skal du supplere med styrketræning.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: