Derfor skal du komme 5 min. før – og andre tips til holdtræning

Advarsel: Du risikerer at blive ligeså afhængig af holdtræning som de 12 kvinder, vi har stjålet tipsene fra. De handler om alt fra at komme 5 minutter før de andre, til iskoldt vand i drikkedunken og et forbud mod afbud.

Holdtræning i fitnesscenter, forrest ses en smilende kvinde med håndvægte.

HOLDTRÆNING Uanset om du allerede træner på hold i fitnesscenteret eller ej, er der guldkorn at hente fra 12 kvinder, der er helt vilde med det.

© Istock

Holdtræning er populært, og det er der mange gode grunde til.

  • En af dem er, at det er nemt. Du skal bare møde op, og så er der en instruktør, der fortæller dig, hvad du skal gøre, og som retter dig, hvis du laver en øvelse forkert. Ret fedt!
  • Instruktøren er også din garant for en effektiv træning, der kommer hele kroppen rundt.
  • For det tredje er der et fast mødetidspunkt. Det er også en klar fordel – især hvis du er typen, der har tendens til at udskyde din træning.

Det var tre gode grunde til at træne på hold. Hvis ikke det er nok til at få dig op af sofaen, så får du her en stribe tips fra 12 kvinder, der alle elsker holdtræning.

Tjek 12 kvinders holdtrænings-tips her:

Det er fedt med en kæde med mange centre

– i hvert fald hvis man som jeg aldrig ved, hvordan min dag ser ud. Derfor booker jeg ikke hold lang tid i forvejen. Jeg tjekker på dagen, hvilke hold der er mulige, og i hvilket center, og så cykler jeg derhen. Det er nok ikke alle, der har den mulighed, men bor man i en større by, vil der altid være et center indenfor rimelig afstand.
Marianne

Træningsmåtte og håndvægte
© Istock

Træn yoga og fitness samtidigt

– især hvis du som jeg tænker, at yoga ikke er “rigtig” træning. Samtidig ved jeg dog, at yoga er godt for mig. Derfor dukker jeg op i centeret en halv time før min yogatime og starter så med at styrke- eller konditionstræne. På den måde går jeg hjem og har fået det bedste af to verdener.
Amalie

Prøv alle hold – bare én gang

– så ved du nemlig præcis, hvad du kan lide. Og du risikerer ikke at overse et hold, som du måske ville have elsket.
Camilla

I en lomme i min træningstaske ...

... ligger der altid et par ekstra trusser. Det er det VÆRSTE at opdage, du har glemt et par.
Anne

Skift hold, så snart du begynder at kede dig

Det gjorde jeg selv, da jeg efter et års tid var ved at gå død i spinning. Og nu elsker jeg i stedet dance og hot yoga.
Maja

Jeg spinner kun hos instruktører, der har god musiksmag

For mig er musikken helt afgørende. Hvis musikken er god, er jeg langt bedre til at presse mig selv, mens jeg bliver irriteret og mister fokus, hvis jeg ikke kan lide den.
Så prøv dig frem, indtil du finder en instruktør med en smag, der matcher din.
Inge

Et håndklæde er uundværligt ...

... til din sved og til træningsmåtten. Det er ikke fedt at ligge med næsen nede i andres bakterier og gamle, sure sved. Føj!
Kristina

Inden du tager afsted til holdtræning

© Istock

Tag iskoldt vand med hjemmefra

– så slipper du for at skulle drikke centerets vand, der ofte er halvlunkent.
Sara

Sæt hårelastikker på din drikkedunk

– så risikerer du ikke at skulle træne med flagrende hår, fordi du har glemt en elastik!
Susanne

Newsletter background