Perfekt øvelse for både baller og arme

Spar tid på din styrketræning med denne øvelse, som både giver dig faste baller og flotte arme på én gang. Og endnu bedre: Øvelsen er supersimpel!

Kvinde set bagfra i træningstøj.

Gør din styrketræning mere effektiv ved at slå to fluer med ét smæk.

© iStock

Når du nu alligevel er hoppet i træningstøjet og kæmper med den hårde styrketræning, hvorfor så ikke slå to fluer med ét smæk? Du kan nemlig både arbejde på de faste baller og de flotte, tonede arme på én gang. Smart ikke? Denne øvelse er perfekt til formålet, og så er den samtidig supersimpel at lave. Den minder om en klassisk lunge, men med et twist, der går lige i baller, arme og lår. Og som ekstra bonus får du også styrket din balance.

Sådan gør du:

Stå oprejst med fødderne i hoftebreddes afstand og armene ned langs siden med håndfladerne ind mod kroppen. Hold en håndvægt i hver hånd.

Tag et stort skridt bagud med det ene ben, og placér det bag det andet ben, så fødderne stå på linje. Så snart du er trådt bagud, sænker du kroppen indtil forreste knæ står i en 90 graders vinkel, og bagerste knæ næsten kommer ned og røre gulvet.

Samtidig bøjer du begge arme op foran brystet, mens du roterer håndfladerne ind mod dig, så håndvægtene kommer så langt op mod dine skuldre som muligt. Vend tilbage til udgangspunktet og gentag med samme ben 10-15 gange, før du skifter til modsatte ben.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background