Hvor lidt styrketræning kan jeg nøjes med?

Jeg løber og elsker det – men jeg synes, det er kedeligt at styrketræne. Hvor lidt kan jeg egentlig nøjes med – og stadig være “stærk nok”.

Det er en god rettesnor at stile efter to gange styrketræning om ugen. Den mængde sikrer, at musklerne udfordres hyppigt nok til, at de udvikler sig uge for uge. Du vil selvfølgelig få ekstra meget ud af det, hvis du træner tre gange om ugen, men gevinsten ved at gå fra en til to gange pr. uge er langt større.

Træningen behøver ikke at være voldsomt omfangsrig, for det vigtigste er, at du får udfordret kroppens store muskler.

Hvis du har tendens til at kede dig lidt under styrketræning, kan du vælge cirkeltræning, hvor der er fart over feltet, og du undgår pause mellem hver øvelse.

Sådan træner du hele kroppen

Du laver hver øvelse i 1 minut og skifter straks til den næste. Tre runder vil gøre underværker for din styrke.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background