Træn effektivt på gulvet

Effektiv træning kræver hverken masser af tid eller udstyr. Med dette træningsprogram får du 3 simple men effektive gulvøvelser, som du kan lave på bare 15 minutter.

Crab walk

HJEMMETRÆNING Dit gulv kan være en effektiv træningsmakker.

Effektivt træningsprogram med 3 simple gulvøvelser

Varm op i 5 minutter

  • Lav små hop på stedet.
  • Sving armene fremad og bagud.
  • Lav sprællemand.
  • Stræk armene helt ud, og giv dernæst dig selv et kram.

Sådan træner du

Lav følgende sæt 4 gange:

Øvelse 1: bækkenløft

Laves i 30 sek.

Pause

Laves i 20 sek.

Øvelse 2: crab walk

Laves i 30 sek.

Pause

Laves i 20 sek.

Øvelse 3: bicycle

Laves i 30 sek.

Pause

Laves i 20 sek.

Lav så mange gentagelser som muligt i de 30 sek. og evt. flere sæt, hvis du ikke føler dig helt udkørt. Gennemfør programmet tre gange om ugen.

Sådan udfører du øvelserne

Bækkenløft

Startposition: Lig på ryggen med bøjede ben og fødderne på et stort sammenrullet håndklæde eller en måtte. Saml fødderne, og lad armene ligge ned langs siden.

Sådan gør du:

  • Løft bagdelen op fra gulvet, indtil kroppen er helt strakt fra bryst til knæ.
  • Sænk igen, indtil bagdelen næsten rører gulvet – uden at ramme helt – og løft så op igen.
  • Sørg for at presse fødderne ned under hele øvelsen.
Bækkenløft med bold

Crab walk

Startposition: Stil dig med hænder og fødder i gulvet og numsen løftet. Sørg for at holde hænderne ind under din krop, og lad fingrene pege fremad. Hold hælene under dine knæ.

Sådan gør du:

  • Spænd i maven, pres skuldrene sammen, og gå så frem og tilbage, så hurtigt du kan.
  • Sørg for hele tiden at holde numsen godt løftet.
Crab walk

Bicycle

Startposition: Lig på ryggen med hænderne bag hovedet og benene bøjet med knæene i en 90-graders vinkel.

Sådan gør du:

  • Løft overkroppen som til en skrå mavebøjning, samtidig med at du trækker modsatte knæ op, så højre albue møder venstre knæ lige over din navle.
  • Skift så til modsatte side, så venstre albue møder højre knæ.
  • Det ben, der ikke er trukket op, skal strækkes vandret ud i luften.
  • Gentag øvelsen i højt tempo, så du nærmest cykler med benene.
  • Husk, at skulderbladene også skal løftes fra gulvet.

LÆS OGSÅ:5 populære trænings-apps

Bicycle

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background