Vi giver dig fif til hurtigt at slippe af med en opkogt ansigtskulør. © iStock

Cool kulør efter træning

Stort set alle bliver røde i ansigtet, når de træner. Er du træt af at ligne en tomat i timevis, er der et par fif, der kan få din normale kulør tilbage lidt hurtigere.

21. januar 2014 af I FORM

Få otte gode råd her

  • 1. Fjern foundation og pudder før træning. Ellers kan det blokere dine svedkirtler.
  • 2. Tag mindre tøj på. Er hele kroppen dækket af tøj, er det sværere at komme af med varmen. Dermed er der kun huden i ansigtet til at klare det temperaturregulerende arbejde.
  • 3. Træn i kølige omgivelser, og vælg let tøj, gerne bomuld, der tillader kroppen at ånde.
  • 4. Undgå at tørre sveden af. Sveden køler, men fjerner du sveden, kommer kroppen ikke af med varmen, og det kan give rødere ansigtskulør.
  • 5. Varm ned. Sænk intensiteten de sidste ca. ti minutter af din træning, så du hjælper kroppen til at begynde at køle af.
  • 6. Slå koldt vand i blodet. Hold underarmene ind under den iskolde hane, så vandet rammer pulsårerne. Det køler blodet hurtigere af.
  • 7. Tag et køligt bad efter træningen. Vandet skal være ca. 15 grader.
  • 8. Cool cremer. Smør din hud efterfølgende med kølende, plejende creme.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: