KOST-strategi

- Mæt for færre kalorier

Helt kort kan kost-strategien vises med disse 6 punkter. Det handler om, at du skal kunne spise dig mæt, men undgå for mange kalorier. Gå efter:

Flere proteiner: 125-150 gram magert kød, fisk eller fjerkræ pr. hovedmåltid/li

Flere måltider: Spis hver 3. time

Sundt fedt: Få sundt fedt i alle måltider

Færre kulhydrater: Maks. 30-40 gram gryn, pasta eller ris til et hovedmåltid

Fast konsistens: Damp og lynsteg din mad

Spis mindre: Tag kun én portion

I teorien lyder det måske ikke så svært, men praksis er noget andet. Herunder kan du læse mere om, hvorfor strategien er, som den er, og hvordan du nemmest følger den.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background