KOST-strategi

- Mæt for færre kalorier

Helt kort kan kost-strategien vises med disse 6 punkter. Det handler om, at du skal kunne spise dig mæt, men undgå for mange kalorier. Gå efter:

Flere proteiner: 125-150 gram magert kød, fisk eller fjerkræ pr. hovedmåltid/li

Flere måltider: Spis hver 3. time

Sundt fedt: Få sundt fedt i alle måltider

Færre kulhydrater: Maks. 30-40 gram gryn, pasta eller ris til et hovedmåltid

Fast konsistens: Damp og lynsteg din mad

Spis mindre: Tag kun én portion

I teorien lyder det måske ikke så svært, men praksis er noget andet. Herunder kan du læse mere om, hvorfor strategien er, som den er, og hvordan du nemmest følger den.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background