Hvidkål i pastaen

Hvidkål kan bruges til andet end kedelige stuvninger - prøv den som supplement til din hvide pasta.

Der findes mange gode grunde til at spise mere hvidkål, den forebygger eksempelvis hjerte-kar-sygdomme, også rækker bare 150 g. hvidkål til dit daglige behov af C-vitamin.

Hjemme hos os blander vi masser af fintskåret hvidkål, der lige er blevet blancheret, sammen med spaghettien.

Så får både vi – og ungerne – større sundhed og trivsel ud af pastaorgiet.

-Martin Kreutzer, I FORMs ernæringsekspert

Vidste du

Kålen er fuld af de sunde bitterstoffer, der kan redde dig fra kræft og hjerte-kar-sygdom.

Herudover kan hvidkål bryste sig af at mætte rigtig godt for et ganske lavt kalorieindhold.

En mager stuvning er en fin måde at få hvidkål på. Alternativt kan du pakke kødfars eller fisk ind i blade fra kålen og give pakkerne en tur i ovnen.

Den allerbedste anvendelse er dog som råkostsalat. Her bevarer du flest mulige af de sunde stoffer.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background