Der findes mange gode grunde til at spise mere hvidkål, den forebygger eksempelvis hjerte-kar-sygdomme, også rækker bare 150 g. hvidkål til dit daglige behov af C-vitamin.

Hvidkål i pastaen

Hvidkål kan bruges til andet end kedelige stuvninger - prøv den som supplement til din hvide pasta.

8. oktober 2013 af I FORM

Hjemme hos os blander vi masser af fintskåret hvidkål, der lige er blevet blancheret, sammen med spaghettien.

Så får både vi – og ungerne – større sundhed og trivsel ud af pastaorgiet. 

-Martin Kreutzer, I FORMs ernæringsekspert


Vidste du


Kålen er fuld af de sunde bitterstoffer, der kan redde dig fra kræft og hjerte-kar-sygdom.

Herudover kan hvidkål bryste sig af at mætte rigtig godt for et ganske lavt kalorieindhold.

En mager stuvning er en fin måde at få hvidkål på. Alternativt kan du pakke kødfars eller fisk ind i blade fra kålen og give pakkerne en tur i ovnen.

Den allerbedste anvendelse er dog som råkostsalat. Her bevarer du flest mulige af de sunde stoffer.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: