Tab dig med styrketræning
Træningsstrategien, der giver en slankere og stærkere krop

3 ugentlige besøg i fitnesscenteret og så en halv times gå- eller cykeltur i weekenden. Så er du godt på vej til drømmekroppen.

© Jakob Helbig

Tab dig med styrketræning

Drømmer du om en slank og stærk krop? Og er du villig til at give den en skalle i fitnesscenteret? Så får du her den personlige træners mest effektive træningsstrategi. Og vil du sætte turbo på, får du også trænerens bedste tips til din kost.

31. oktober 2018 af Rikke Hansen & Inge Eriksen

Træn dig til drømmekroppen

En slankere og stærkere krop! Det er den drømmekrop, som langt de fleste kvinder ønsker, at personlig træner Rikke Hansen skal hjælpe dem med at få. Et af hendes første råd til dem er at gemme badevægten langt væk.

– Alt for mange kvinder er styret af tallet på vægten, når de går efter deres drømmekrop. Jeg prøver altid at fjerne mine klienters fokus fra vægttab og i stedet fokusere på fedttab, for en slankere krop er ikke nødvendigvis en lettere krop, siger Rikke Hansen, der har flere års praktisk erfaring med trænings- og kostvejledning af kvinder.

Rikke Hansen er en varm fortaler for at sætte ind med både kost og træning, når drømmekroppen er målet. Begynder du kun at spise mindre, vil du givetvis opnå en lettere krop, men ofte får kroppen ikke de former, som du drømmer om. Det kan du til gengæld opnå via træning, som dog ikke bør stå alene, for det er svært at tabe sig udelukkende via træning. Derfor er den mest effektive strategi til en slank og stærk krop at kombinere træning og kost. Gør du det, vil du ikke nødvendigvis tabe dig mange kilo, idet muskler vejer mere end fedt, men når du ser dig i spejlet, vil du opleve en forandret krop, der både ser slankere, fastere og stærkere ud.

Træning fire gange om ugen

Ifølge personlig træner Rikke Hansen skal du træne fire gange om ugen: tre hårde og et let træningspas. Det er helt optimalt, fordi du så kan have en hviledag efter hver af de tre hårde træningsdage. Dermed får din krop mulighed for at restituere til næste træning. Er du ikke vant til at træne, synes du måske, at fire træningsdage om ugen lyder af meget. Du har dog stadig tre fridage, samtidig med at den ene træningsdag kun er en halv times aktiv gåtur.

Gå direkte til træningsprogrammet

Ugeprogram til at træne sig slank
Træningsprogram

Som om en slank og stærk krop ikke er belønning nok, kan du glæde dig over sidegevinster som øget energiniveau og udholdenhed, bedre søvn og humør samt et forbedret helbred. 

Trænerens træningsstrategi og kost-principper

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler