10 tips til en lettere kur

Vi giver dig 10 tips, der gør I FORM-kuren og din hverdag lidt nemmere.

1. Udskyd morgenmaden

Vil du gerne gemme et mellemmåltid til en aftensnack, og er du ikke grovsulten om morgenen, så udskyd morgenmaden. Drik et stort glas vand og evt. en kop te derhjemme, og spis så din morgenmad, når du er kommet på arbejde. Dermed kan du let undvære et mellemmåltid om formiddagen, og så har du stadig tre måltider tilbage efter din frokost.

2. Store portioner gør det let

Lav store portioner – og gem dem som 250-kaloriers anretninger, der kan redde dig på travle dage. Fx er kødboller, supper, energibarer og banan-pandekager meget velegnede til store portioner og nedfrysning. Du kan også snitte store portioner kål. Det holder sig snildt flere dage på køl i en lukket boks.

3. Byt, som du vil

Da alle måltider er på 250 kcal, kan du frit vælge mellem de 100 måltider, når du skal spise. Har du lyst til et aftenmåltid til morgenmad, står det dig frit for.

4. Forbered nem frokost

Lav dobbelt portion af din aftensmad, og stil resten til side, så du kan spise den til frokost næste dag.

5. Grib tandbørsten

Har du lyst til noget lækkert, så børst tænder. Det fjerner ofte lækkersulten, og for de fleste af os virker det forkert at putte noget i munden lige efter, at vi har børstet tænder.

Se flere tips her

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background