Øg din forbrænding

Du kan påvirke din forbrænding fra du vågner, til du går i seng.

Øg din forbrænding døgnet rundt

Jo mere du forbrænder, jo mere kan du – groft sagt - spise uden at tage på. Få en komplet 24-timers guide til at øge din forbrænding her.

1. juni 2016 af Martin Kreutzer

Din krops forbrænding er med til at bestemme, hvor meget du kan spise uden at tage på. Har du en høj forbrænding, kan du nogenlunde ustraffet tage for dig af bordets glæder. Omvendt – er din forbrænding i bund, tager du sikkert på, bare du kaster et kærligt blik på chokoladen.

Vi giver dig en 24-timers plan, du kan bruge som inspiration til, hvordan du træffer de valg, der gennem døgnet sparker mest muligt til din forbrænding. 

Det kræver kun små justeringer på kostsiden, en ny tilgang til din træning, og vupti, så er din forbrænding løftet med 10-20 pct. 

10 pct. af din daglige forbrænding svarer til cirka 200 kcal. På en måned slipper du dermed af med 6000 kcal, eller hvad der svarer til kalorieindholdet i 10-12 plader god chokolade. Det kræver en indsats. 

Lidt har dog også ret, så hvis der er bare et enkelt eller to af tipsene, du kan tage til dig, så har du allerede gjort meget mere end ingenting.  

24 timers forbrændingsguide – sådan gør du:

Tjek her I FORMs forbrændingsguide, der som bonus også giver dig et par fif til at øge fedtforbrændingen samt hæmme din krops fedtoptagelse. Sådan gør du time for time: 

Sunde ambitioner for 2021? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvad er din vigtigste grund til at træne?

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: