Denne type cardio-træning forbrænder flest kalorier

Hvilken type cardio-træning skal du kaste dig over, hvis målet er at forbrænde flest muligt kalorier? Svaret finder du her!

Kvinde på cykel i fitnesscenter smiler til instruktør

Det er ikke helt ligegyldigt, hvilken form for cardio-træning du vælger, hvis dit mål er at forbrænde så mange kalorier som muligt. Nedenfor kan du se, hvad de forskellige træningsformer forbrænder.

Konditionstræning bør dog ikke stå alene. Det mest optimale er faktisk en kombination af cardio-træning og styrketræning. Tung og hård styrketræning øger nemlig din muskelmasse, og jo større muskelmasse, jo højere bliver din generelle forbrænding i døgnets 24 timer.

Det optimale træningsprogram til at øge din forbrænding er derfor et mix af hård styrketræning og konditionstræning. Høj intensitet i begge træningsformer giver desuden en høj efterforbrænding.

Så meget forbrænder du på fem minutter

Herunder har vi estimeret hvad 5 minutters aktivitet med de forskellige træningsformer (for en person på 65 kg) ca. giver på forbrændingsbarometeret.

Løb med ca. 9,5 km/t: 53 kcal.

Mountainbike: 46 kcal.

Dans: 42 kcal.

Step-maskine: 41 kcal.

Spinning: 37 kcal.

Landevejscykling: 37 kcal.

Stand up paddle: 33 kcal.

Svømning: 31 kcal.

Badminton: 30 kcal.

Crosstrainer: 27 kcal.

Tennis: 27 kcal.

Ro-maskine: 26 kcal.

Hurtig gang: 23 kcal.

Transportcykling: 22 kcal.

Poweryoga: 22 kcal.

Moderat gang: 19 kcal.

Yoga: 14 kcal.

Rolig gang: 11 kcal.

Prøv vores gratis kalorieberegner her.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background