Apps gør ikke bare livet sjovere – også sundere.

6 sunde apps til din iPhone

Her får du 6 forslag til apps, som hjælper dig til at få en stærk krop, holde styr på din løbetræning eller blive vækket, når det passer i din søvnfase. Hvilken er din favorit?

17. juni 2010 af I FORM

Der er næsten ingen grænser for, hvad apps kan hjælpe dig med, når det gælder træning og sunde vaner. Her får du forslag til 6 apps, der kan give dig inspiration til din aktive hverdag.

Skal du være nervøs for mobil-stråler?

Alle apps er gratis og fås til både Android og iPhone.

Instant heart rate

Forskere har udviklet en app til at måle atrieflimmer. Du skal blot holde fingeren over din iPhones kamera og blitze. Det oplyser blodstrømmen og afslører, om din hjerterytme er ustabil. 

Hent Instant heart rate her.

LÆS OGSÅ: En skridttæller får dig til at gå 1,5 km mere - hver dag!

Min hovedpine

Med appen “Min hovedpine” kan du nemt registrere detaljer om dine hovedpiner og få bedre styr på, hvornår og hvorfor de opstår. Dermed kan du måske forebygge nogle anfald.

Hent min hovedpine her.

Lifesum

Lifesum giver dig mulighed for på en nem måde at registrere alt, hvad du spiser og drikker hver dag. App’en regner ud, hvor mange kalorier og hvor mange gram protein, kulhydrat og fedt du har fået. Du kan også få et bud på, hvor mange kalorier du ca. skal spise for at tabe dig eller holde vægten.

Hent Lifesum her.

Simply Yoga

App’en indeholder alt, hvad du skal bruge for at dyrke en fornuftig omgang yoga, og du kan selv vælge mellem programmer på 20, 40 eller 60 minutter. En stemme guider dig gennem hele programmet, og små videoer viser dig, hvordan du kommer ind i hver enkelt øvelse.

Hent Simply Yoga her.

Interval Timer

Denne lille app er fin, hvis du skal styre dine intervaller eller fx holde en stilling 6 x 30 sekunder. Du kan indstille timeren til at holde styr på både tid og antal gentagelser. App’en kan signalere med lyd og farve, hvornår du skal træne og hvile.

Hent Interval Timer App her.

Sleep Cycle

Sleep Cycle er til dig, der er svær at vække om morgenen. Hvis du åbner programmet og lader telefonen ligge i sengen, registrerer den, hvornår du i løbet af de sidste 30 min. af din nattesøvn rører på dig. Alarmen bipper på det tidspunkt, hvor du bevæger dig mest og har lettest ved at vågne. 

Hent Sleep Cycle App her.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor vil du helst tilbringe sommerferien?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: