Træne eller ej?

Hvornår SKAL du blive hjemme fra træning?

Feber

Du skal ikke træne. Gå i stedet på hovedet i seng. Træner du med feber, kan træningen medføre risiko for hjerteproblemer.

Tømmermænd

Du kan godt træne. Måske får du det bedre af det. Men husk at drikke rigeligt, og mærk efter, hvordan du har det, så du ikke pludselig kollapser pga. væskeunderskud.

Ondt i halsen eller forkølelse

Er du snottet, eller har du ondt i halsen uden feber, har du generelt bedst af ikke at belaste din krop for meget. Dit immunforsvar skal i stedet have ro til at bekæmpe infektionen.

Er du (også) ramt af halsbetændelse? Tjek her, hvordan du bekæmper sygdommen

Søvnmangel

Har du sovet dårligt, får du fornyet energi og en bedre nattesøvn af at røre dig. Dårlig søvn over mange dage kan dog være medvirkende til at nedsætte dit immunforsvar. Derfor skal du ikke udsætte dig selv for deciderede strabadser.

Stress

Motion er en effektiv stressbekæmper. Træningen hjælper din krop med at udskille gode hormoner, som beroliger og bekæmper de usunde stresshormoner.

Skader

Lad være med at forsøge at træne dig gennem en skade, som kræver ro. Gå til en læge eller en fysioterapeut, og spørg i stedet, hvad der vil være godt for din krop.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background