Maveøvelse: Klassisk crunch

Træn den øvre del af lige mavemuskel med denne klassiske maveøvelse, som du kan se på video her.

Hvordan laver jeg øvelsen?

Læg dig fladt på ryggen med knæene bøjet, fødderne i gulvet og fingerspidserne bag hovedet.
Træk maven så langt ind, du kan. Spænd op i bækkenbunden. Pres lænden ned i gulvet.
Mens du holder spændingerne, lader du mavemusklerne løfte dine skulderblade op fra gulvet. Rund ryggen, lad mavemuskulaturen arbejde.

Fokus

Sænk dine skuldre til startposition, mens du ruller tilbage uden at slippe spændingen i maven. Du skal op igen og ikke ned at hvile!
Koncentrer dig 100 pct. om hver eneste gentagelse i hvert eneste sæt!

Hvilke muskler trænes?

Øvre del af lige mavemuskel.

Vil du udfordres eller se andre varianter af maveøvelser?

Prøv fx leg-overs med bøjede knæ her,
eller en lidt anderledes, men effektiv udgave af en maveøvelse her
.

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background