Øvelser til faste og flotte balder

Tag fat på det allerømmeste punkt og gør noget ved det. En flot røv kommer ikke af sig selv. Her får du flere enkle øvelser, så du kommer godt på vej.

25. december 2010 af I FORM

Stoleøvelse


Få benhårde baldemuskler!
  • Læg dig på maven ind over armlænet på en stol eller sofa. Læg hoften der, hvor den bøjer, lige på kanten af armlænet. Kig ned, så nakken er rettet ud.

  • Spænd mavemusklerne. Løft det ene ben så højt, du kan, uden at slippe spændingen i maven.
  • Sænk benet ned, til tæerne lige rammer gulvet.
  • Gentag øvelsen 15 gange i meget langsomt tempo. Lad bevægelsen følge din vejrtrækning, så du løfter benet, når du puster ud, og sænker bagdelen, når du trækker vejret ind.


Gulvøvelse


Øvelsen strammer balderne op og tager fat på mange kvinders ømme punkt, nemlig det bredeste stykke på lårene. Du kan udføre øvelsen med eller uden vægt.

  • Læg dig på siden med hoften bøjet. Stillingen i hoften er vigtig for at kunne bruge baldemusklerne ordentligt.
  • Løft knæet, så højt du kan. Sænk ned igen uden at slappe af i balden. Bevar spændingen i ben- og baldemuskler.
  • Forestil dig, at du har en ballon mellem benene, så du ikke samler lårene, når du sænker benet.
  • Gentag øvelsen 3 x 15 gange. Tæl til fem, når du sænker benet ned igen.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: