Løb hurtigere med styrketræning

Mange løbere tøver med at styrketræne benene, der jo i forvejen styrkes af løbetræningen. Faktum er bare, at der er himmelvid forskel på, om du løber eller laver specifik styrketræning.

31. juli 2015 af Martin Kreutzer

Flere forskere understreger eftertrykkeligt, at styrketræning både er smutvejen til mere fart i løbeskoene og en lavere skaderisiko.

Sådan løfter du dit løb med styrketræning

    • Vælg øvelser som squats og lunges, der involverer samtlige store muskler i underkroppen.

 

  • Hold en tung kettlebell/håndvægt i begge hænder.

 

 

  • Lav 10-15 stk. Kan du lave flere, så brug en tungere vægt.

 

 

  • Lav i alt 3 sæt med 10-15 gentagelser. 

I FORM klæder dig på til løbeturen

Lige nu kan du få en super praktisk og elegant løbejakke fra Diadora sammen med I FORM.

Løbejakken er skræddersyet til at give dig de bedste forudsætninger for, at du kan yde dit bedste under træningen uafhængigt af vejr og vind.

Få den lækre løbejakke sammen med en masse inspiration, tips og sunde opskrifter fra I FORM. Du sparer over 800 kr!

>>Se det supergode tilbud lige her.<<

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler