Løb hurtigere med styrketræning

Mange løbere tøver med at styrketræne benene, der jo i forvejen styrkes af løbetræningen. Faktum er bare, at der er himmelvid forskel på, om du løber eller laver specifik styrketræning.

31. juli 2015 af Martin Kreutzer

Flere forskere understreger eftertrykkeligt, at styrketræning både er smutvejen til mere fart i løbeskoene og en lavere skaderisiko.

Sådan løfter du dit løb med styrketræning

  • Vælg øvelser som squats og lunges, der involverer samtlige store muskler i underkroppen.
  • Hold en tung kettlebell/håndvægt i begge hænder.
  • Lav 10-15 stk. Kan du lave flere, så brug en tungere vægt.
  • Lav i alt 3 sæt med 10-15 gentagelser. 

Derfor er dit træningstøj ikke helt ligegyldigt ...

Du kender måske nogle af disse situationer fra din træning: Stropper, der skærer i din skulder, en t-shirt, der klæber svedigt til din ryg, og at du for 17. gang hiver dine bukser op, fordi de kryber ned. Så er det nok på tide at forære dig selv noget nyt træningstøj.

LIGE NU får du nemlig et par stilrene, højtaljede tights og en lækker, løstsiddende træningstop i TOPKVALITET + 4 numre af I FORM, fyldt med inspiration til en sundere hverdag, effektive træningsprogrammer og lækre opskrifter for bare 149 kr. + 49,50 i porto (i alt 198,50 kr.). Men skynd dig, så godt et tilbud ligger ikke længe på hylden.

Ja tak, vis mig tilbuddet NU!

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler