Få fladere mave på din gåtur

Har du lavet hundredvis af maveøvelser uden resultat? Måske er det på tide at prøve en anden strategi.

Kvinde der går og træner maven imens

Hurtigt og nemt: Gå en tur og træn din mave samtidig.

© Jakob Helbig

Vejen til en fladere behøver ikke starte nede i fitnesscenteret eller hjemme på stuegulvet. Den kan starte med en maveøvelse, som du kan lave på din gåtur.

Øvelsen får fat i den dybe mavemuskel, som holder bugen på plads, og den er dermed en god hjælp på vej mod en fladere mave.

Sådan laver du maveøvelsen

  • Ånd ind, mens du tager fire skridt. Lad mavevæggen spile sig ud imens.

  • Træk den nederste del af mavevæggen ind mod rygsøjlen uden at lade luften slippe ud. Hold maven inde i 6-10 skridt.

  • Slap af i maven, og pust ud.

Gentag øvelsen så mange gange, du overhovedet orker under din gåtur.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background