Video: Zumba® Fitness - step by step

Efter 1 minut får du smil på læben, efter 5 minutter sved på panden. Lær denne lille Zumba-koreografi og mærk selv effekten, når rytmen har sat sig i kroppen.

31. juli 2016

Se og lær et trin ad gangen og kast dig derefter over hele koreografien, som du ser herover.

Sådan tæller du dig gennem trinene

Koreografien består af 4 trin, der er sammensat til 3 x 8 takter.

1) Øvelse 1: Hip Rock 8 takter.
Tæl 1-2-3-4-5-6-7-8 og sørg for, at hoften er til hhv. den ene og den anden side på taktslaget.

2) Øvelse 2: Hip Swirl 8 takter.
Tæl 1-2-3-4 eller "gå-gå-trin til siden-saml".

3) Øvelse 3: Smooth sway 8 takter.
Bøj let i knæene og lav tre små hurtige trin til hver side. Tæl "1-og-2" (den ene side), "3-og-4" (den anden side). Gentag.
Ræk armene frem og lav en glidende bevægelse gennem luften med håndfladerne vendt frem.

4) Afslut Øvelse 4: Shoulder pop 8 takter.
Stil dig med siden tid og let bøjede ben. Hold armene bøjet og hævet til bryst-højde. Bøj skiftevis i højre og venstre knæ og læn kroppen frem.
Tæl "1-2-3-og-4" og skift side.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: