Dans dig smuk og glad

Markedet for fitnessdans boomer, og der er masser af varianter at vælge imellem. Fælles for dem er, at de giver dig lange, slanke muskler, en god holdning og masser af styrke i mave- og rygområdet.

Bliv inspireret til at finde en ny favorit – eller til at komme i gang!

Det vigtigste argument for at snøre danseskoene er, udover den fysiske træning, den livsglæde og lykkefølelse, som du får af at bevæge dig til musikken.

Det får du ud af at danse

  • Du bruger hele kroppen igennem mange forskellige bevægelser. Variationen af bevægelser, frem og tilbage, fra side til side, op, ned og rundt osv., styrker din bevægelighed og styrken i dine led.

  • Dans er vægtbærende motion – dvs. du bærer din egen vægt. Det styrker knoglerne og forebygger knogleskørhed.

  • Dans opbygger din adræthed og balance samt hurtighed i forskellige typer bevægelser.

  • Dans stimulerer din mentale skarphed, fordi du skal fokusere på koordination og på at lære kroppen konstant at udføre nye og anderledes bevægelser.

  • Dans styrker sammenhængen mellem krop og sind, bl.a. fordi du konstant skal mærke din krops placering og bevægelser i rummet i forhold til musikken og de andre dansere.

  • Dans får pulsen op og er god kredsløbstræning.

Funk, Ballet Cardio eller måske Stripfitness? Læs mere nederst på siden.

Mest læste lige nu

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background