Sådan skal du spise i 1. trimester

Du er lykkelig og spændt, men døjer sikkert også med kvalme og det er der en logisk forklaring på. Se hvordan du skal spise i 1. trimester

Sådan skal du spise når du i er 1. trimester

Sådan har du det (måske) i 1. trimester

Du er sikkert både spændt og lykkelig, men måske også lidt træt og forkvalmet. Kvalmen skyldes graviditetshormonet hCG, som din krop bl.a. udskiller for at skabe en sund moderkage.

Trætheden skyldes, at din krop er i gang med at gøre et lille befrugtet æg til et egentligt foster med alle vigtige træk. Det er hårdt arbejde for organismen.

Sådan skal du spise i 1. trimester

I denne tid har du ekstra brug for sund og varieret mad for at bevare energien og for at sikre, at din krop har næring nok til at skabe alle vitale dele af dit barn.

Du skal især satse på at få kulhydrater, sundt fedt, protein, folsyre, jern, jod, D-vitamin, B-vitaminer og kalcium.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background