Sådan skal du spise i 1. trimester

Du er lykkelig og spændt, men døjer sikkert også med kvalme og det er der en logisk forklaring på. Se hvordan du skal spise i 1. trimester

Sådan skal du spise når du i er 1. trimester

Sådan har du det (måske) i 1. trimester

Du er sikkert både spændt og lykkelig, men måske også lidt træt og forkvalmet. Kvalmen skyldes graviditetshormonet hCG, som din krop bl.a. udskiller for at skabe en sund moderkage.

Trætheden skyldes, at din krop er i gang med at gøre et lille befrugtet æg til et egentligt foster med alle vigtige træk. Det er hårdt arbejde for organismen.

Sådan skal du spise i 1. trimester

I denne tid har du ekstra brug for sund og varieret mad for at bevare energien og for at sikre, at din krop har næring nok til at skabe alle vitale dele af dit barn.

Du skal især satse på at få kulhydrater, sundt fedt, protein, folsyre, jern, jod, D-vitamin, B-vitaminer og kalcium.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background