3 tips, der får dig til at springe ud af sengen

Tryl dig selv om til et A-menneske... Her får du her tre smertefri måder at komme tidligere ud af fjerene.

En undersøgelse fra University of Toronto har vist, at morgenmennesker generelt har et mere positivt syn på livet end syvsovere. En mulig årsag er, at morgenmennesker nyder godt af meget mere dagslys, hvilket øger kroppens produktion af humørhormonet serotonin. Hører du til natuglerne, får du her tre smertefri måder at komme tidligere ud af fjerene.

Stil dit vækkeur til at ringe 10 minutter tidligere løbende over flere dage

På den måde bliver det lettere for din krop at vænne sig til ændringen, end hvis du fra én dag til en anden skal stå en halv time tidligere op.

Stå op på samme tid i weekenden som på hverdage

Ved at stå op på det normale tidspunkt mindst én af weekendmorgenerne, hjælper du din krop til at blive på “stå-tidligt-op”-sporet.

Sørg for at få så meget naturligt dagslys som muligt

Spis fx din morgenmad og læg din makeup ved et vindue. Eller endnu bedre, snup en hurtig gåtur i frokostpausen, eller før du tager af sted til arbejde.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background