Træn dig glad

Kniber det med at finde smilet frem? Så skal du finde træningstøjet frem. Bare to gange træning om ugen hæver humøret med 10 procent, viser forskning,.

Træn mindst to dage om ugen, og få smilet frem! Det er konklusionen på en græsk undersøgelse.

Undersøgelsen omfattet en gruppe kvinder mellem 60 og 75 år. Disse blev sat til at til at træne varieret enten 3, 2, 1 eller 0 gange om ugen i over 12 uger.

Det viste sig, at kvindernes humør først blev markant bedre, hvis de trænede mindst to gange om ugen.

De to motionsdage gjorde kvinderne 10 pct. mere positive og glade, mens tre træningsdage hævede humøret med 16 pct. Så motioner, hvis du vil have mere glæde i livet.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background