Få masse gode tips til din sunde og aktive hverdag fra vores kost- og motionsekspert Ida Regitze Krag.

5 metoder: Tjek din knibeteknik

Sådan tjekker du din knibetektnik.

1. Mærk sammentrækningen

Placer en finger på mellemkødet bagtil ved endetarmen.
Du skal kunne mærke sammentrækningen under knibet og afslapningen, når bunden slippes igen.

LÆS OGSÅ: Knibeøvelser, der virkelig tager fat

2. Brug et spejl

Kig på dit underliv i et spejl, mens du kniber. Du skal kunne se en sammentrækning ved skede og endetarm.

3. Mærk efter i skeden

Under knibet skal du kunne mærke et løft af skedens bagvæg -endetarmen løftes op mod fingeren.

4. Klip strålen

Den gamle metode med at klippe urinstrålen over ved at knibe kan stadig bruges til at tjekke teknikken, men må IKKE anvendes som træningsmetode.

5. Føl på halebenet

Stående kan du tjekke dit knib ved at lægge en finger på halebenet og under knibet mærke et let træk frem af halebenet og en spænding i det omkringliggende væv.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvad hjælper dig til at slappe af i en travl hverdag?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: