5 metoder: Tjek din knibeteknik

Sådan tjekker du din knibetektnik.

Få masse gode tips til din sunde og aktive hverdag fra vores kost- og motionsekspert Ida Regitze Krag.

1. Mærk sammentrækningen

Placer en finger på mellemkødet bagtil ved endetarmen.
Du skal kunne mærke sammentrækningen under knibet og afslapningen, når bunden slippes igen.

LÆS OGSÅ: Knibeøvelser, der virkelig tager fat

2. Brug et spejl

Kig på dit underliv i et spejl, mens du kniber. Du skal kunne se en sammentrækning ved skede og endetarm.

3. Mærk efter i skeden

Under knibet skal du kunne mærke et løft af skedens bagvæg -endetarmen løftes op mod fingeren.

4. Klip strålen

Den gamle metode med at klippe urinstrålen over ved at knibe kan stadig bruges til at tjekke teknikken, men må IKKE anvendes som træningsmetode.

5. Føl på halebenet

Stående kan du tjekke dit knib ved at lægge en finger på halebenet og under knibet mærke et let træk frem af halebenet og en spænding i det omkringliggende væv.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background