Sund morgenmad

Jeg opfordrer alle til at kigge nærmere på, hvad diverse morgenmadsprodukter indeholder.

Grød er blevet "in", og det er der en grund til. Grød er noget af det bedste, du kan byde din krop til morgenmad.

Mange produkter reklamerer med et højt fiberindhold på deres produkter, men det er langt fra ensbetydende med, at indholdet er sundt.

Oftest er det fuld af sukker for at få de mange fibre og fuldkorn til at glide lettere ned.

Jeg vil til enhver tid foretrække en god portion havregryn med mælk. Her kan du selv tilsætte naturligt sødt som fx banan, rosiner eller dadler og lidt mandler.

Har du tiden om morgenen, så er en omelet med lidt grove grøntsager også et sundt og mættende bud på en god morgenmad.

Se flere tips til en varieret og sund morgenmad nedenfor.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background