En dag på glutenfri diæt

I FORM giver dig inspiration til, hvordan du kan spise glutenfrit, hvis du tror, det er gluten, der driller din mave.

4. september 2015 af I FORM

Sådan spiser du glutenfrit

Kan du tåle gluten? Tjek symptomerne på glutenallergi her

Morgen

  • Rør 3 dl græsk yoghurt (2 %) sammen med en lille bakke bær (evt. 100 g frosne bær). Kom et par striber akaciehonning ovenpå, og top op med 10-15 grofthakkede mandler.

Formiddag

  • Spis et æble, eventuelt halveret og smurt med lidt peanutbutter på begge halvdele.

Frokost

  • 2-3 skiver stenalderbrød, som du kommer fiskepålæg ovenpå, fx hvide sild og æg eller makrel i tomat. Spis en råkostsalat af groft skåret rødkål og appelsinstykker med hasselnødder til.

Eftermiddag

  • Del en avocado i to halve, og fyld "hullerne" med i alt 1 dl hytteost. Kværn lidt sort peber hen over.

Aften

  • Grill et kyllingebryst, og spis det sammen med en tung salat, rørt sammen af grønkål, æblestykker, ristede pinjekerner og et finthakket skalotteløg. Smag salaten til med lidt citron eller lime.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: