En dag på glutenfri diæt

I FORM giver dig inspiration til, hvordan du kan spise glutenfrit, hvis du tror, det er gluten, der driller din mave.

Sådan spiser du glutenfrit

Kan du tåle gluten? Tjek symptomerne på glutenallergi her

Morgen

  • Rør 3 dl græsk yoghurt (2 %) sammen med en lille bakke bær (evt. 100 g frosne bær). Kom et par striber akaciehonning ovenpå, og top op med 10-15 grofthakkede mandler.

Formiddag

  • Spis et æble, eventuelt halveret og smurt med lidt peanutbutter på begge halvdele.

Frokost

  • 2-3 skiver stenalderbrød, som du kommer fiskepålæg ovenpå, fx hvide sild og æg eller makrel i tomat. Spis en råkostsalat af groft skåret rødkål og appelsinstykker med hasselnødder til.

Eftermiddag

  • Del en avocado i to halve, og fyld "hullerne" med i alt 1 dl hytteost. Kværn lidt sort peber hen over.

Aften

  • Grill et kyllingebryst, og spis det sammen med en tung salat, rørt sammen af grønkål, æblestykker, ristede pinjekerner og et finthakket skalotteløg. Smag salaten til med lidt citron eller lime.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background