Læs også

hjemmelavet energibar til løbeturen

Løbe-bar

Test: en ny generation af energibarer

Du er så fortravlet, at du er nødt til at skippe frokosten eller aftensmaden. Eller bogstaveligt talt tage den med i baglommen. Her kommer måltidsbaren ind i billedet.

14. april 2014 af I FORM-redaktionen

I FORM tester måltidsbarer

Vi har rettet luppen mod seks af markedets mest populære barer og guider dig til det sundeste og mest energirigtige valg.

Måltidsbar vs. energibar

Måltidsbarer adskiller sig fra de sportsorienterede energi- og proteinbarer ved at have et mere balanceret forhold mellem protein, fedt og kulhydrat og indeholde en lang række vitaminer og mineraler.

På den måde kompenserer de til en vis grad for det ernærings­mæssige hul, der opstår, hvis du fx springer frokosten over.

Vores vinderbar er næsten lige så sund som et reelt måltid mad, men resten skal du mest betragte som en nem kompromisløsning, hvis det ikke er muligt at få rigtig frokost. En bar en-to gange om ugen kan være o.k., hvis alternativet er nul frokost, mener I FORMs kostekspert Martin Kreuzer, der dog anbefaler os at spise rigtig frokost.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: