I FORM tester proteinbarer

Hvis du vil have max udbytte af din træning, har din krop brug for sund næring både før og efter. Spis en proteinbar efter fysisk krævende træning.

22. august 2012 af Ernæringsekspert Martin Kreutzer

I FORM tester proteinbarer

Vi har testet fem af markedets barer – se her, hvilken bar der forkæler dine ømme stænger mest.
Husk, at den skal spises senest en halv time efter træning.

Log ind eller opret profil for at se hele testen.

Det skal du gå efter

Den type proteinbar, du skal gå efter, afhænger af din træning.

Har du dyrket konditionstræning, så vælg en bar, der giver dig ca. 0,25 gram protein og ca. 0,75 gram kulhydrat, for hvert kilo du vejer. ­Vejer du 65 kg, skal du altså have 15 gram protein og 50 gram kulhydrat.

Hvis du har styrketrænet, er ca. 0,33 gram protein og kulhydrat pr. kg kropsvægt optimalt. Medmindre du er topatlet, betyder 4–5 gram protein eller kulhydrat fra eller til dog ikke så meget.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: