4 måder at holde vægten nede på i julen

Julen byder altid på et væld af fristelser, men derfor behøver du ikke tage på af den grund. Vi giver dig 4 gode måder at holde vægten nede på i julen.

Kvinde spiser julemiddag

Findes der noget bedre end at sætte tænderne i et overdådigt julebord med alle de bedste juleretter og -godter? Næppe. Til gengæld findes der temmelig meget andet, der er sjovere end at finde ud af, at man har taget flere kilo på, når julen er ovre. Snup de gode tips og undgå ubehagelige overraskelser på vægten.

Hold dig til én portion

Når æbleskivefadet bliver sendt rundt for anden gang, er det svært at være standhaftig og sige nej tak, men det ER altså virkelig et sted at spare på kalorierne. Og måske vil du endda opleve at sætte mere pris på første portion.

Spring ikke måltider over

Når man har ferie, er det naturligt at falde ud af de daglige rutiner – også når det kommer til måltider. Og har man så lige spist alt for meget aftenen inden, så er det tiltalende at springe et måltid over, men du vil desværre blot opleve, at du senere på dagen overspiser.

Bevæg dig

Det meste julemad ligger meget tungt i maven, og det gør det kun endnu sværere at komme i løbeskoene. Ikke desto mindre er motion din bedste ven, hvis du vil forbrænde kalorier, så afsted med dig. Og alt tæller. Fx kan du vælge at gå til supermarkedet og bære varerne hjem.

Fokuser på selskabet

Okay okay, julen er lig med god mad, men indimellem skal vi måske lige tage det roligt, inden vi frådende kaster os over julebordet. I bund og grund er det jo de mennesker, vi deler julemaden med, der skaber hyggen.

[Lige nu kan du løbe tør og varm gennem vinterkulden med disse lækre løbetights.](http://landingpage.bonniershop.dk/ifo10-dk/?node=56968&media=RedTest2)

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background