Mål din fedtprocent - trin for trin

En nem måde at regne sin fedtprocent ud på er ved hjælp af en simpel hudfoldsmåling, se hvordan du gør det mest nøjagtigt.

En nem måde at regne sin fedtprocent ud på er ved hjælp af en simpel hudfoldsmåling. Det findes der flere metoder til, men nu har irske forskere kåret den mest nøjagtige, som kan bruges af både normalvægtige og overvægtige kvinder. ”Vinderen” er den såkaldte Durnin og Womersley-metode – se her, hvordan du bruger den.

  • Anskaf dig en såkaldt fedttang. Den fås i mange prisklasser.
  • Mål på præcis den samme måde hver gang – eller få hjælp til det.
  • Du skal lave i alt fire hudfoldsmålinger, nemlig midt på biceps, midt på triceps, under skulderbladet samt over hoftekammen.
  • Få resultatet ved at indtaste dine oplysninger i skemaet her.

Har du for meget fedt på kroppen? Tjek din fedtprocent her.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background