Hvad afløser slik og chokolade?

Jeg bliver tit småsulten om aftenen og stiller oftest sulten med slik, kiks og chokolade. Jeg vil gerne spise noget, der er nemt og ikke skal tilberedes - hvad kan det være?

Spørgsmål

Jeg bliver tit småsulten om aftenen og stiller oftest sulten med slik, kiks og chokolade. Jeg vil gerne spise noget, der er nemt og ikke skal tilberedes - hvad kan det være?

Svar

Der er flere rigtig gode alternativer til slik, kiks og chokolade om aftenen. Selvom man ikke behøver slanke sig, er det ikke hensigtsmæssigt at spise et særlig sukker- og fedtholdigt måltid sent om aftenen. Der findes flere sunde snacks, som er lette at lave og ikke indeholder så meget energi.

  • KnækbrødFx kan du let stille den lille sult med 1 stk. groft knækbrød med 1 spsk sukkerfri marmelade - det giver dig kun 38 kcal.

  • Cultura natural m/müsliEt andet nemt lille måltid er et bæger Cultura natural med müsliknas, som er lige til at hive ud af køleskabet - den giver dig 75 kcal.

  • FrugtshakeHar du en blender, er det også let at lave en frugtshake af 100 g frosne bær og 1 _ dl yoghurt 0,1 % - det giver dig 125 kcal. Det gode ved sådan en frugtshake er, at ud over den er sund og smækfyldt med vitaminer, mætter den også godt.

  • Grøntsagssnack m/hytteostEr du til noget, som ikke er sødt, kan du skære 2 stilke bladselleri og 1 gulerod ud i stave og dyppe dem i en skål med 150 g hytteost - det giver dig 147 kcal. Varier fx mellem peberfrugter og agurk.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background