Sov og bliv en bedre løber

Hård træning bliver kun til topform, hvis din krop får lov til at restituere.

Kvinde ligger i seng, fødder og hænder stikker ud af dynen

En god nats søvn er utrolig vigtig for både form, velvære og udseende

© iStock

Det er vigtigt at huske på, at kun den rigtige balance mellem udfordrende træning og restitution giver optimale resultater. Du kan selv understøtte kroppens restitution ved at gå lidt tidligere i seng.

Efter en hård omgang træning skal du regne med, at kroppen har brug for en halv til en hel times ekstra søvn.

Sørg desuden for at spise ekstra sundt i de perioder, hvor du træner hårdt. Gå især efter fede fisk, lækre grønsager, frugt og fuldkorn.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background