Sov og bliv en bedre løber

Hård træning bliver kun til topform, hvis din krop får lov til at restituere.

Kvinde ligger i seng, fødder og hænder stikker ud af dynen

En god nats søvn er utrolig vigtig for både form, velvære og udseende

© iStock

Det er vigtigt at huske på, at kun den rigtige balance mellem udfordrende træning og restitution giver optimale resultater. Du kan selv understøtte kroppens restitution ved at gå lidt tidligere i seng.

Efter en hård omgang træning skal du regne med, at kroppen har brug for en halv til en hel times ekstra søvn.

Sørg desuden for at spise ekstra sundt i de perioder, hvor du træner hårdt. Gå især efter fede fisk, lækre grønsager, frugt og fuldkorn.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background